2012-07-21

Atrask pasaulį su Foursquare

Turbūt nemažai lietuvių Facebook'ininkų kažkada yra padarę check-in tam tikroje vietovėje, kurioje lankosi. Nesvarbu - mieste, kuriame gyvena, užmiestyje, kitoje šalyje ar net kitame žemyne. Check-in'ai - lengviausias būdas pasidalinti savo būvimo vietove su draugais. Vietą, kurioje lankotės, paskelbti kitiems vieno mygtuko paspaudimu leidžia ir socialinis tinklas „Twitter“.

Tačiau kas būtų, jei padarytus check-in'us savo mėgstamoje kavinėje, picerijoje ar kitur galėtumėte iškeisti į nuolaidas ar kitokius specialius pasiūlymus? Be to, ar norėtumėte žinoti, kai draugai yra visai netoli Jūsų, kur juos sutikti turite dažniausiai šansų? Juk atvykus į kitą miestą, šalį, ar tiesiog prieš einant į niekada nebūtą restoraną norėtųsi sužinoti, kokius patiekalus siūlo paragauti čia dažnai besilankantys klientai? O jei nežinote, kur vertėtų praleisti laiką, norėtumėte be jokių pastangų gauti pasiūlymų vos per kelias sekundes? Visa tai labai paprasta su pasaulyje labai populiariu, tačiau Lietuvoje vis dar neypač naudojamu „Foursquare“.




Kas yra „Foursquare“?

„Foursquare“ - tai 2009-ųjų kovą startavęs geosocialinis tinklas. Skirtingai nei „Facebook“ ar „Twitter“, jis nėra skirtas kalbėtis su draugais ar stebėti kitų mintis. Visas veiksmas „Foursquare“ vyksta dalinantis savo buvimo vieta. Atėjote į parduotuvę - spaudžiate check-in, atėjote į restoraną - spaudžiate check-in, išvykote į kitą miestą ar šalį - spaudžiate check-in. Bendrame sraute galite matyti savo draugų daromus prisiregistravimus prie tam tikrų vietovių.

Visus prisiregistravimus sistema fiksuoja į Jūsų asmeninį „Foursquare“ profilį ir jį gali matyti tie, kuriuos tinkle esate pridėję kaip draugus (nebent darėte privatų check-in'ą, kuris rodomas tik Jums). Taip pat, jei norite, galite check-in'u pasidalinti ir socialiniuose tinkluose „Facebook“ ar „Twitter“ (nerekomenduojama dalintis visais daromais prisiregistravimais, nes tai tiesiog užkimštų kitus turimus socialinių tinklų profilius). Check-in'as „Facebook'e“ bus įtrauktas ir jūsų profilio žemėlapį (facebook.com/vartotojo_vardas/map), todėl jei „Facebook“ žemėlapį naudojate susižymėti vietoms pasaulyje, kuriose lankėtės, su „Foursquare“ šios galimybės neprarasite.


Asmeninė patirtis

„Foursquare“ užsiregistravau ir pirmąjį check-in'ą padariau „Maximos Bazėje“ dar 2010-ųjų spalio 10-ąją. Prisimenu, jog tądien grįžinėjau iš kito miesto. Žiūrėti į tuos pačius jau daugybę kartų matytus Lietuvos vaizdus šalia autostrados buvo nuobodu, todėl, prisiminęs kažkada internete skaitytą vieno tinklaraštininko įrašą apie „Foursquare“, nusprendžiau pagyvinti kelionę namo ir šį tinklą išbandyti.

Deja, „Foursquare“ tuomet manęs nesudomino. Galbūt tam įtakos turėjo tai, jog tinklas buvo atsidaręs vos prieš metus ir Lietuvoje buvo labai mažai jo naudotojų, o be jų neatsiskleidė ir pagrindiniai privalumai. To pačio mėnesio gale padaręs dar vieną check-in'ą, „Foursquare“ palikau.

Prie tinklo grįžau praėjus maždaug pusantrų metų. Taip jau nutiko, jog „Android Market“ netyčia užmačiau oficialią „Foursquare“ programėlę. Per pusmetį beveik sėkmingo tinklo naudojimosi (beveik, nes kartais pamirštu prisiregistruoti prie vietų, kuriose lankausi), į pasiekiamą check-in'ų istoriją įsirašiau ir keletą svarbių savo gyvenimo įvykių. Po daugiau nei 300 prisiregistavimų nusprendžiau apie „Foursquare“ parašyti ir tinklaraštyje, taip norėdamas supažindinti šio tinklo vis dar neišbandžiusius žmones. Galbūt kai kurie susidomės „Foursquare“ ir taps aktyviais naudotojais, kurių Lietuvoje gerokai mažiau nei kitose, kad ir kaimyninėse šalyse.


Specialūs pasiūlymai

Kaip ir minėjau, „Foursquare“ nėra skirtas tik pasidalinti savo vietove su draugais. Jei tai būtų vienintelė tinklo funkcija, abejoju, ar atsirastų labai daug naudotojų.

„Foursquare“ sutraukė jau daugiau nei 20 milijonų žmonių būtent savo galimybėmis. Pasiūlymai - vienas iš didžiųjų šio tinklo privalumų. O juos savo klientams teikia tūkstančiai įmonių visame pasaulyje. Be pasiūlymų nelikusi ir Lietuva - vien Vilniuje, straipsnio rašymo metu (2012-ųjų liepa), veikia daugiau 30 specialių akcijų „Foursquare“ draugams. Kai kurie siūlo nedideles nuolaidas, pavyzdžiui, „YoYo Frozen Yoghurt“ pirmą kartą padarius check-in duoda 5% nuolaidą sąskaitai. Tačiau kitų įmonių specialūs pasiūlymai geresni. Pavyzdžiui, „Charlie Pizza“ Panoramoje trims draugams padarius check-in duoda 50% nuolaidą ypatingosioms picoms bei kolos už 99 centus, „Wok to Walk“ restoranas kas trečią apsilankymą dovanoja check-in padariusiam žmogui ir jo draugui gėrimą nemokamai, o „Hesburger“ siūlo ypatingas kainas tam tikriems kompleksams. Tai - vos keletas nuolaidų, taikomų sostinėje. Nemažą kitų pasiūlymų sąrašą rasite čia. Užtenka padaryti check-in, parodyti atrakinto pasiūlymo pranešimą personalui ir naudotis suteiktomis nuolaidomis!

Kad ir kaip būtų gaila, nors prie tinklo grįžau šių metų kovą, nežinojau apie kasmet, jau antrus metus iš eilės vykusį renginį - „Foursquare savaitę“. Akcija prasideda pasaulinę „Foursquare dieną - balandžio 16-ąją ir tęsiasi visą savaitę. Kasmet nemažai vietovių prisijungia prie šio renginio ir už check-in'us dovanoja nuolaidas bilietams, gėrimams, nemokamus įėjimus bei kitokius pasiūlymus. Šiais metais vykusio nuolaidų lietaus pasiūlymus galite pamatyti „Foursquare savaitės“ Lietuvoje puslapyje „Facebook'e“.


„Explore“ skiltis - gidas į apylinkes

„Foursquare“ padeda apsispręsti, kur Jums vertėtų eiti, o kokias vietas geriau aplenkti. Kiekviena vietovė, kurioje galima priregistruoti savo būvimą, gali būti pakomentuota lankytojų. Patarimus palikti gali bet kuris registruotas „Foursquare“ narys, o juos skaityti ir like'inti - bet kuris kitas vartotojas. Štai keletas patarimų iš Vilniaus restoranų:



Kai kada patarimus ar naujienas komentaruose skelbia ir patys tų vietovių savininkai.

Tačiau tam, kad žinotumėte, apie kokią vietą skaityti atsiliepimus, pirmiausia reiktų sugalvoti, į kur norite eiti. Apsispręsti padės „Explore“ skiltis. Čia „Foursquare“ automatiškai sugeneruos pasiūlymus į restoranus, kavines, vietas, tinkamas chillinti su draugais, o kartu su siūlomais objektais bus rodomi ir komentarai ar ten galiojantys specialūs pasiūlymai. Skiltyje taip pat rodomi pranešimai apie draugus, neseniai padariusius check-in netoli Jūsų, apie vietas mieste, kuriose prisiregistravusių žmonių daugiau nei įprastai tokiu laiku (gal vyksta kas nors įdomaus).


Visi pasiūlymai pateikiami GPS pagalba nustačius Jūsų būvimo vietovę. Sąraše nematysite toli (pavyzdžiui, kitame mieste) esančių vietų.

Ženkleliai, merai ir taškai - naudojimosi pagyvinimui

Tikriausiai daugelis galvoja, kad eiti ir atsižymėti visose vietose, kuriose lankotės, palaipsniui tikrai nusibosta. Gal taip ir būtų, tačiau tinkle yra žaidimo forma veikiančių paskatinimo prisiregistruoti priemonių.

Viena jų - ženkleliai. Kiekvienas vartotojas už tam tikras atliktas užduotis atrakina specialius ženklelius (ang. badges). Ką reikia aplankyti norint atrakinti kurį nors iš ženklelių oficialiai nepateikiama (daugelis jų net neparodomi kaip egzistuojantys), nors yra puslapių, kuriuose galima rasti informacijos apie tai. Pavyzdžiui, „Newbie“ atrakinamas padarius tinkle pirmąjį check-in'ą, „Local“ - už tris apsilankymus per vieną savaitę toje pačioje vietovėje. Yra ir specialų ženklelių, kurie atrakinami sekant „Foursquare“ tinkle tam tikras įstaigas. Pavyzdžiui, esu atrakinęs „VH1 Save the Music“ už tai, kad seku VH1 ir padariau check-in su muzika susijusioje vietovėje (šiuo atveju - Vilniaus „Pramogų arenoje“).


Dar viena iš prisiregistravimą skatinančių priemonių - mero vieta. Kur nors darydami check-in'ų daugiau nei bet kuris kitas tinklo vartotojas, tampate tos vietos virtualiu meru. Jei vieta mažai lankoma, tam užteks vos kelių apsilankymų. Nebesilankant tame objekte, mero vieta gali atitekti kitam dažnam lankytojui. Už 10 vienu metu turimų mero titulų atrakinate specialų „super mero“ ženklelį, o kai kur už šį titulą galite gauti ir specialių, tik jums skirtų pasiūlymų, kurie už check-in'ą neatsirakina. Anksčiau „Coffee Inn“ savo merus vaišindavo specialiu „mero espresso“, šiuo metu merus skelbia „Charlie Pizza“ Panoramoje. Titulą pelnęs žmogus apdovanojamas picerijos marškinėliais ir gali spręsti, kokią akciją tinkle taikyti kitą mėnesį. Taip pat, „Wine Lounge“ Vilniaus oro uoste savo merui dovanoja 20% nuolaidą viskam.

Jei pakvietėte ir savo draugus prisijungti prie „Foursquare“, savaitinių taškų rinkimas - dar vienas smagus būdas naudotis šiuo geosocialiniu tinklu. Už kiekvieną prisiregistravimą gaunate po tašką. Jei esate vietovės meras ar lankotės to tipo vietovėje (pavyzdžiui, prekybos centre) jau nebe pirmą savaitę iš eilės, gaunate kiek daugiau taškų ir panašiai. Taškai skaičiuojami ir rodomi septynių dienų periodui, todėl jei turite nemažai draugų „Foursquare“, gali būti gana smagu pasivaržyti.


Apibendrinimas

Pusiau žaidimo forma veikiantis geosocialinis tinklas vis labiau auga. Oficialiais duomenimis, „Foursquare“ turi jau virš 20 milijonų naudotojų, daugiau nei 50% check-in'ų padaroma už JAV teritorijos ribų (kituose žemynuose).

Kaip atrodo „Foursquare“ gyvai labai vaizdžiai pamatyti galite lietuviškos laidos IT+ reportaže (nuo 3:30):

Nežinau, kiek žmonių sudominau „Foursquare“ teikiamais privalumais, bet tikiuosi, jog tikrai atsiras tų, kurie susidomės ir išbandys šį tinklą. Lietuviai, panašu, labai nedrąsiai bando naujoves. Kai kurie, atrodo, be „Facebook“ nebando jokių kitų, pasaulį užkariaujančių socialinių tinklų. Todėl sausį plačiai aprašęs „Twitter“ privalumus, šįkart jaučiuosi dar kartą atlikęs „supažindinimo“ misiją. O ar prisijungsite - spręsti tik jums :)

Yra išleistos oficialios „Foursquare“ programėlės telefonams, veikiantiems su Android, iPhone, Blackberry, WebOS, Symbian, Nokia S40, Meego ir Windows Phone operacinėmis sistemomis. Internetiniame puslapyje galite tvarkyti savo profilį, draugų sąrašą, matyti naujausius draugų check-in'us, ieškoti gerų vietų mieste - naudotis beveik visomis mobiliųjų telefonų programėlės funkcijomis, išskyrus prisiregistruoti.

Naudingos nuorodos norintiems pradėti naudoti „Foursquare“:

„Foursquare“ mūsų šalyje: