2009-10-30

National Geographic Lietuva - kas pasikeitė

Spalio 18-tąją palyginau neseniai išleistą pirmąjį "National Geographic Lietuva" numerį su originaliu žurnalu anglų kalba. Lietuviškajame buvo mažiau reklamų, ir, nors originalas turėjo daugiau puslapių, atmetus reklamas jų daugiau pasidarė "National Geographic Lietuva" žurnale.


Spalio 29-tąją, pavėlavę dėl bėdų, susijusių su žurnalo platinimu, leidykla "Alma Littera" išleido antrąjį numerį lietuvių kalba. Toks šio straipsnio tikslas - palyginti, kaip pasikeitė reklamų kiekis išleidus antrąjį numerį.

Visų pirma - jis tapo truputį (7 puslapiais) plonesniu. Suprantama, nemažai vietos pirmajame numeryje užima laiškai, specialus redaktoriaus žodis ir kiti panašūs dalykai, ko antrajame numeryje jau nerasime. Tiražas liko nepakitęs - 15 000 numerių.

Tiek pirmame, tiek antrame numeryje yra įvelta klaidų su puslapių skaičiumi. Pirmajame numeryje parašyta, kad straipsnis nukeltas, tačiau atvertus nurodytą puslapį, nerasite tęsinio. Antrajame straipsnio puslapių numeriai parašyti gerai, tačiau įvelta klaida su puslapio nuoroda į iliustraciją.

Pirmame numeryje buvo 10 reklaminių puslapių, antrajame liko devyni. Tai beveik nieko nereiškia, palyginus, kad žurnalas truputį suplonėjo.

Tikslūs reklamos kiekio palyginimai ir vėl pateikiami lentelėje. Tokia pati lentelė buvo pateikta, kai lyginau lietuviškąjį variantą su anglišku. Šįkart čia lyginami tik lietuviški numeriai:


Kai kuriuose šiais laikais leidžiamuose žurnaluose reklamų būna daugiau nei teksto. To nepasakysi apie "National Geographic Lietuva". Čia reklamų rasite tik žurnalo pradžioje ir pabaigoje, o tarp pagrindinių straipsnių jų nerasite.

"National Geographic Lietuva" žurnalą tikrai apsimoka skaityti, nes jame pateikiama informacija ir nuotraukos tikrai vertos pačio žurnalo kainos. O prenumeruodami metams, sutaupysite apie 30 litų, tai reiškia, kad mokėsite tik už 10 žurnalo numerių, o du gausite nemokamai.

2009-10-18

National Geographic Lietuva prieš originalą


Šių metų rugsėjo pabaigoje Lietuvoje buvo išleistas pirmasis National Geographic Lietuva numeris. Jau 31 pasaulio kalba leidžiamą žurnalą pradėjo leisti "Alma Littera" leidykla, jame publikuojami tie patys anglų kalba leidžiamo žurnalo straipsniai išversti į lietuvių kalbą ir dar pridedami seniau National Geographic leisti straipsniai, kuriuose rašome apie Lietuvą.

Apie tai jau daugelis žino, todėl turbūt neverta nė rašyti. Nežinantys  pasinaudos Google pagalba, nes apie lietuviškąjį National Geographic (toliau NG) numerį prirašyta skersai ir išilgai visose naujienų svetainėse.

Koks šio straipsnio tikslas? Nusprendžiau palyginti, kur daugiau reklamų prikišta į žurnalą - lietuviškame ar angliškame žurnalo formate. Kadangi turiu 3 numerius anglų kalba, išsirinkau vieną, nors ir neidentišku, bet bent jau panašiu puslapių skaičiumi. Apie dizainą čia nekalbėsiu, nes lietuviškas žurnalo variantas kuriamas taip pat, kaip ir originalas. Skiriasi tik viršeliai - lietuviškojo NG varianto viršelis yra slidesnis ir malonesnis.

Suskaičiavau puslapių kiekį, kiek puslapių yra reklaminių, kiek procentų viso žurnalo turinio sudaro reklamos ir kiek puslapių lieka atmetus reklamas. Rezultatą pateikiu lentelėje:



Tačiau nemanau, kad būtų galima teigti, jog lietuviškasis NG variantas laimi prieš originalą mažesniu reklamų skaičiumi, kadangi lygintas tik pirmasis žurnalo numeris lietuvių kalba, o kol tiksliai nežinojo, kokio populiarumo bus žurnalas, tol reklamų tiekėjai galbūt nerizikavo įdėti savo reklamas.

Todėl vos tik išeis antrasis numeris, lentelę pratęsiu ir apskaičiuosiu, kiek reklamų padaugėjo, ir ar National Geographic Lietuva tikrai neatsiliks nuo originalo.

DĖMESIO! STRAIPSNIS BUVO PLANUOTAS TREČIADIENIUI, BET DĖL SU "NATIONAL GEOGRAPHIC LIETUVA" SUSIJUSIŲ NESKLANDUMŲ NUKELTAS IKI PENKTADIENIO!

2009-10-02

Apklausų rezultatai: rugsėjis

Štai ir baigėsi mėnuo, o su juo pasibaigė ir rugsėjo mėnesio apklausos. Šiandien skelbiami rezultatai.

Pirmojoje apklausoje buvo klausiama, kokio gamintojo mobilųjį telefoną ar net kelis telefonus naudojate. Joje balsavo 26 Bernex.lt tinklaraščio skaitytojai, o iš jų 20 balsų buvo atiduota už Nokia bendrovės telefonus. Iš viso skirti 36 balsai (buvo galima balsuoti už kelis atsakymo variantus). Lietuviai - tikrai mobili tauta., nes niekas nepasirinko, jog neturi mobiliojo telefono. Taipogi nesulaukta nei vieno balso už Apple firmos telefonus, todėl galima teikti, kad lietuviai lieka ištikimi gamintojui iš Suomijos. Apklausos rezultatai skrituline diagrama:

Antrojoje apklausoje klausta apie mobilųjį internetą. Čia balsavo tik 15 lankytojų, tad 11 žmonių turbūt nepastebėjo, jog yra dvi apklausos. Septyni žmonės pareiškė, kad naršo dažnai, trys - kad retai, o penki lankytojai visai nenaršo interneto mobiliuoju telefonu. Antrosios apklausos rezultatai, taip pat skrituline diagrama:
Nauja apklausa - kitą savaitę. Tikslesnė data bus iščiulbėta twitter'yje. Nauja apklausa jau blog'e - atsakykite dešinėje pusėje!